tiistai 7. helmikuuta 2023

Kevään puutarhakierrokselta - Eija´s Garden Elämyspuutarha

 Enää pari kuukautta kevääseen, ihanaa! Jotenkin tämä talvi tuntuu aina niin pitkältä, mutta tänään on kyllä ollu jo ihan pieni aavistus kevättä ilmassa. Lämpötila on plussalla ja vesi tippuu puiden oksilta, aurinkokin pilkistelee aina välillä. 

Mutta jatketaanpa siitä mihin syksyllä jäätiin, eli näihin puutarhakohteisiin mitä tuli viime keväänä kierreltyä. Mun suosikiksi tuolta reissulta jäi kyllä tämä Eija´s Garden Loviisassa. Etukäteen olin kuvitellut alueen hieman isommaksi, mutta paljon siellä riitti kateltavaa. Kovasti jo kaipaan tuota ihanaa kevään vihreyttä, mukava palata näihin kuviin pitkästä aikaa.

Alueen keskipisteenä oli kaunis lampi, jossa uiskenteli karppeja.

 
Polkuja pitkin pääsi puutarhan eri osiin, pylväspuutarhasta rauhalliseen tuijien reunustamaan soppeen. 




Pieni aidattu muotopuutarha, tosin oli niin aikainen kevät, että ei vielä kauheasti ollut kasvavaa. 


Japanilainen puutarha, jossa oli kyllä ihan japanilaista tunnelmaa kasveineen ja kivien lomassa kulmittain menevän pitkospuupolun ansiosta. 


Tälle polulle mun piti palata toisenkin kerran, ihastuin tuohon tunnelmaan mikä siellä vallitsi.

 
Muuripuutarhan sisältäkin löytyi ihana paikka rauhoittumiseen. 




Kevätkaihonkukkia polun varrella...


Niin kaunista! 


Torpan pihapiiriä ja hyötytarhaa.




Ehkä vielä joskus täällä pitää käyä ihan keskellä kesääkin. Tuolloin kaikki kasvu oli vasta niin alussa, että perennatkaan ei kaikki vielä ollu ees nousseet ja kukkivia oli tosi vähän. 
Mielenkiintoinen ja kaunis puutarha! 

5 kommenttia:

Saila kirjoitti...

Onpa ihana keväisessä asussaan! Minä olen käynyt Eijan puutarhassa vain kesällä, ja silloin siellä on todella ihanaa ja rehevää. Ihastuin kuitenkin täysillä tähän ilmavaan keväiseen asuun. Kun puut eivät vielä ole täydessä lehdessä, näkee paremmin pidemmälle.

Päivi - Kottikärryn kääntöpiiri kirjoitti...

Tosi kiva nähdä kuvasi varhaisen kesän näkymistä, me kävimme Eija’s Gardenissa heinäkuussa ja silloin näytti aika toisenlaiselta. Minä ajattelin myös kierroksella, että lehtijuttujen mukaan olin omassa päässä kuvitellut alueen suuremmaksi. Paikka oli kuitenkin todella ihana ja ehdottomasti tutustumisen arvoinen, haluan käydä siellä uudelleen eri aikaan kasvukautta.

Maatuska / Selätön puutarhuri kirjoitti...

Olen lukenut ja nähnyt kuvia Eijan puutarhasta useammassa lehdessä ja somessa, kuten aika moni muukin. Paikka on silti taatusti kokemisen arvoinen ihan livenä. Hyvä kontrasti omaan silmään tuo punainen murske/kivituhka vihreän kanssa. Pitkospuut ovat kiva oivallus. Ehdottomasti kannattaa palata kesän runsaimpana aikana, jos mahdollista käydä. Kiitos kierroksesta :)

pioni kirjoitti...

Minä taasen olen käynyt tuolla loppukesästä. Kaunis paikka, ja haaveilen joskus pääseväni alkukesän reissulle:)

Teija kirjoitti...

Saila, kyllähän tuo kevään hempeä tunnelma on ihana, kaikki on vielä niin siroa ja raikasta. 😊
Päivi, ei muutaki kalenteriin nyt tilaa ens kevääksi ja retki suunnitteille 😉
Maatuska, puutarhalehistä minäki tämän oon aikoinaan bongannut. Ja vaikka kuvista näkee että hieno on, niin onhan se livenä nähtynä silti ihan erilainen, kauniimpi kuin osaa ajatella.
Pioni, ehottomasti suosittelen. 😊